پنتاگون به دنبال راز پرواز مارهای پرنده/ عکس

پنتاگون به دنبال راز پرواز مارهای پرنده/ عکس
ارم نیوز : دسته‌ای از مارهای جنوب شرقی آسیا، به مارهای پرنده مشهورند. آن‌ها با حرکات منحصر به فرد بدنشان د رهوا حرکت می‌کنند و البته مردم را به وحشت می‌اندازند، اما وزارت دفاع آمریکا مجذوب این ترسناکی شده است.

 مارها معمولا موجودات ترسناکی هستند. آن‌ها با وجود ظاهر جذاب و پر نقش و نگارشان انسان‌ها را به وحشت می‌اندازند. اما شاید بتوان گفت در بین مارها، مار پرنده به نوعی بیشتر از سایرین،‌ باعث وحشت در بین انسان‌ها می‌شود. تصور کنید ناگهان ماری از هوا روی سرتان فرود بیاید،‌ کلمه ترسناک برای توصیف آن کافی است؟

مار پرنده

ه گزارش پاپ‌ساینس، به نظر می‌رسد پنتاگون جذب همین احساس وحشتی شده که مارهای پرنده به وجود می‌آورند و تصمیم گرفته حرکت‌های ظریف و دقیق مارهای پرنده در هوا را مورد مطالعه قرار بدهد. مارهای پرنده، اغلب بومی جنوب شرق آسیا و هند هستند.

اگرچه دارپا (آژانس پروژه‌های مطالعاتی پیشرفته دفاعی آمریکا) مطابق معمول صحبتی از مطالعه روی این دسته از مارها به میان نیاورده، ‌اما پول‌هایی که روی این مطالعات خرج می‌کند، نشان می‌دهد که به این پروژه علاقمند است. جان سوشا، زیست‌شناسی است که با دلارهای دارپا توانسته یک مدل سه‌بعدی بسازد که از نظر فیزیکی و زیست‌شناسی، حرکات مارهای پرنده را بازسازی می‌کند.

مار پرنده

اما آیا مارهای پرنده واقعا می‌توانند پرواز کنند؟ درحقیقت نه! مارهای پرنده فقط به طور هدف‌دار از بلندی می‌پرند. آن‌ها خود را به بالای درختان بسیار بلند می‌رسانند، سپس خود را به پایین می‌اندازند، البته نه یک سقوط معمولی.

مار پرنده

در واقع در ابتدای سقوط، ‌آن‌ها سرعت می‌گیرند. سپس با حرکات بسیار ظریف و مخصوص به خود در هوا حرکت می‌کنند و بدین ترتیب مسافتی را در هوا می‌پیمایند. گاه این مسافت تا 244 متر هم می‌رسد. به گفته محققین،‌ بدن مارها در طول پرش مانند یک بال عمل می‌کند. بعضی از این مارها حتی می‌توانند در طول حرکت خود در هوا دور هم بزنند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد